Манията по Хари Потър достигна влудяващи измерения в цифри, показват данните от дебютния уикенд на екран на седмата част от хитовата фентъзи сага.
В първите си три дни на екран, “Хари Потър и Даровете на смъртта” (Harry Potter and the Deathly Hallows I) регистрира сумата от 125,1 млн. долара от киносалоните в САЩ - резултат, който подобрява досегашното рекордно постижение от четвъртия епизод The Goblet of Fire, спечелил 102,7 млн. при старта си през 2005 г. И този път имената, стоящи зад успеха са добре познати -режисьорът Дейвид Йейтс и звездите в каста Даниел Радклиф (Daniel Radcliffe), Ема Уотсън (Emma Watson) и Рупърт Гринт, умело подпомагани от Ралф Файнс в ролята на зловещия Лорд Волдемор, Хелена Бонъм Картър, Бил Най, Алън Рикман и др.
На фона на настоящите цифри, лидерът от миналото издание на класацията - анимацията "Мегаум" (Megamind) завършил уикенда със съвсем прилична, но изглеждаща твърде несериозна на фона на горепосочената, сума - 16,1 млн. едва ли има кой знае какви поводи за гордост. Добрата новина за комедията на Том Макграт, разказваща за суперзлодей, принуден да се прекалифицира в добър герой, е че с обща сума от 136,4 млн. приходи от световната си обиколка вече успя да избие бюджета си от 130 млн.
С една позиция пада и петият съвместен проект на Тони Скот и Дензъл Уошингтън (Denzel Washington) - "Неудържим" (Unstoppable), в който двукратният носител на "Оскар" си партнира с младия Крис Пейн и Росарио Доусън в усилията да спре влак, натоварен с възпламеними течности и отровен газ. Във втория си уикенд на екран лентата печели приходи от 13,1 млн. и общо 41,9 от появата си на екран.
Четвъртото място е за комедията на Warner Bros. “Път с предимство” с 9,1 млн. В актьорския състав можем да откроим звездата Робърт Дауни Джуниър в ролята на мъж, който ще става първороден баща, но вместо да се прибере от командировка за раждането, се забърква в неочаквани приключения с щур безработен актьор. Режисурата е дело на Тод Филипс, който помним от работата му над "Старски и Хъч", Road Trip и The Hangover.
Другото ново предложение в настоящото издание на боксофиса стартира от пета позиция - това е криминалната драма "Следващите три дни" (6,7 млн.), в която среща на екран си дават две доказани имена в Холивуд: Ръсел Кроу и Лиъм Нийсън. В каста впечатляват още Елизабет Банкс, Брайън Донахю и Оливия Уайлд от "Доктор Хаус", а летвата се вдига още по-високо, когато разбираме, че създател на филма е геният Пол Хаджис, отличен с Оскар за драмата "Сблъсъци" от 2004 г.
Историята разказва за мъж, чиято съпруга е арестувана и влиза в затвора за убийство, което не е извършила. Три години по-късно той отглежда сина им, преподава в колеж и едновременно с това води таен живот в подземния криминален свят с едничката мисъл - да спаси жената, която обича.
Следва комедията "Сутрешен блок” на режисьора Роджър Мичел с 5,2 млн. през уикенда и общо 19, 8 млн. за две седмици на екран. Въпреки, че впечатлява с актьорския си състав, в който личат имената на Харисън Форд, Даян Кийтън, Джеф Голдблум и Рейчъл МакАдамс, лентата все още е твърде далеч от желаното, още повече, че вложените за реализацията й средства са цели 40 млн.
С три места пада sci-fi трилърът Skyline, дело на братя Страус с 3,4 млн. през почивните дни. Въпреки това продукцията на Universal, показваща за пореден път битката между човешката и извънземна раса, до момента е регистрирала 17,6 млн. - сума, повече от задоволителна на фона на несериозния бюджет от 10 млн. Шеста седмица сред най-гледаните 10 заглавия в САЩ кара и екшън комедията "БСП - Бесни Страшни Пенсии" (2,4 млн.), в която Брус Уилис и Морган Фрийман дори и след пенсия обръщат половината свят с краката нагоре.
На последните две места са драмата For Colored Girls (2,4 млн.), съсредоточаваща се върху тежката съдба на цветнокожите жени в Америка през годините и шпионският трилър "(Не) честна игра" (Fair Game), който повече от две седмици след появата си, успява да достигне десетата позиция с приходи от 1,4 млн. през уикенда и общо 6,9 млн. Филмът обаче определено изненадва с доста непривичните за каста си цифри - в главните роли са Шон Пен и Наоми Уотс, а режисьор е Дъг Лайман, стоящ зад заглавия като "Мистър и Мисис Смит" и "Самоличността на Борн". Бърз поглед върху разпространението на лентата обаче дава логично обяснение - тя се излъчва в лимитиран брой (386) киносалона в САЩ.