След премиерата на "Дюн: Част първа" през 2021 г. феновете трябваше да се въоръжат с доста търпение за продължението. Втората част излезе три години по-късно, но както се очертава, третата може и да не се забави толкова.
Режисьорът Дени Вилньов споделя, че вече е прекратил почивката си и смята да застане зад камерата по-скоро от планираното. Пред Deadline той издава, че в момента е на етап на работа по сценария за "Месията на Дюн".
Филмът носи заглавието на третата книга от вселената на Дюн на писателя Франк Хърбърт, но както уточнява режисьорът той няма да е трета част на "Дюн". По думите му първите два филма са "като едно цяло. Това е филм, направен в две части. Приключено е, готово е."
Той споделя още, че действително е можел да спре след "Дюн: Част втора", но се е решил да продължи с "Месията на Дюн", вдъхновен от идеята на Франк Хърбърт да направи "нещо напълно различно".
"Историята се развива 12 години след като оставихме героите в края на втора част. Тяхното пътуване, тяхната история е различна този път и затова винаги казвам, че въпреки че светът е същият, това е нов филм с нови обстоятелства."
Дени Вилньов допълва, че с третия филм смята да "завърши арката на Пол Атреидски". А това означава, че ще е и последният от вселената на Дюн, по който той работи, въпреки че след "Месията на Дюн" има и още четири книги.
От режисьора научаваме също и кои актьори ще се завърнат за последния филм. И както бихме предположили, това са главните действащи лица - Тимъти Шаламе като Пол Атреидски, Зендая като Чани, както и Флорънс Пю, и Аня Тейлър-Джой.
Колкото до това кога можем да очакваме "Месията на Дюн" на голям екран, Дени Вилньов не може да бъде категоричен, но като най-реалистична възможност се очертава премиерата да е през 2026 г.
"Тези филми отнемат много време, за да бъдат направени, така че е най-добре да не казвам на глас кога мога да снимам. Да кажем, че си мислех, че след втора част ще си взема почивка, че ще се върна в гората и ще остана в гората известно време, за да се възстановя. Но гората наистина не ми подхождаше и затова застанах зад камерата по-скоро, отколкото си мислех. Но това е всичко, което мога да кажа", споделя режисьорът.