Фотографът Манди Баркър създава картините си, като документира пандемията от пластмасови отломки във световния океан. Тя работи в тясно сътрудничество с учени, за да събира боклуци от океани и плажове по всички краища на планетата. Една от изследователските експедиции, в които участва, проучва зоната на отломките (простираща се до Хавайските острови), в резултат от цунамито и земетресението в Япония през 2011 г . Баркър участва в изследването на Вътрешните хебриди в Шотландия с "Грийнпийс".
За да създаде своите впечатляващи творби, Манди Баркър манипулира находките си във Photoshop, като имитира начина, по който тези предмети се носят в океанската вода. Окото на зрителя попада в пъзел от цветове и шарки, но скоро открива, че тези визуално привлекателни композиции се състоят от боклук, който животните са се опитвали да дъвчат, пластмасови пелети, заплетени риболовни корди и водни фурболни топки
"Целта на моята работа е да ангажирам и стимулирам емоционална реакция у зрителя, като комбинирам противоречието между първоначалната естетическа атракция и последващото послание за осъзнаване. Проучвателният процес е жизненоважна част от моето развитие, тъй като изображенията, които правя, се основават на научен факт, което е от съществено значение за целостта на моята работа", пише артистът на сайта си.
Базираната в Лийдс, Великобритания Баркър е получила грант (субсидия) за 2018 г. на Националното географско дружество. Работите ѝ са изложени от 22 април в Музея на модерното изкуство в Мексико Сити, ще бъдат на Photo London Art Fair през май, на Триеналето на фотографията в Хамбург през юни и на BredaPhoto в Холандия през септември. Книгата ѝ "Beyond Drifting: Imperfectly known animals" е определена като една от десетте най-добри книги на 2017 от Smithsonian.