AFP съобщи, че парализиран мъж получи възможност да управлява своя герой в играта Second Life с помощта на мозъчни вълни. 41-годишният японец е парализаран повече от тридесет години. Заради болестта си той едва движи пръсти, поради което му е невъзможно да използва клавиатура и мишка.
Геймърът е снабден със специално устройство с три електрода, което проследява мозъчните вълни и отговаря за движението на ръцете и краката. Достатъчно е да си представи, че ходи и персонажът му се раздвижва в играта.
Японецът може и да говори с другите геймъри в Second Life чрез специален микрофон. Това е първия случай, в който парализиран пациент получава възможност да общува с някой във виртуалния свят.
В момента учените разработват система, която да позволи на парализираните хора да изпращат текстови съобщения, избирайки буквите със силата на мисълта. Те отбелязват, че съвсем скоро болните от парализа ще могат да се разхождат из виртуалните магазини и да пазаруват. Учените се надяват Second Life да помогне на болните да се справят по-лесно с депресията както и да открият мотивация за рехабилитационните процедури, които много от тях считат за безполезни.
Играта Second Life е разработена от компанията Linden Lab и се появи през 2003 година. Тя представлява виртуален свят, в която геймърите могат да общуват, пазаруват, да участват в различни мероприятия, организирани от другите играчи.
Геймърът е снабден със специално устройство с три електрода, което проследява мозъчните вълни и отговаря за движението на ръцете и краката. Достатъчно е да си представи, че ходи и персонажът му се раздвижва в играта.
Японецът може и да говори с другите геймъри в Second Life чрез специален микрофон. Това е първия случай, в който парализиран пациент получава възможност да общува с някой във виртуалния свят.
В момента учените разработват система, която да позволи на парализираните хора да изпращат текстови съобщения, избирайки буквите със силата на мисълта. Те отбелязват, че съвсем скоро болните от парализа ще могат да се разхождат из виртуалните магазини и да пазаруват. Учените се надяват Second Life да помогне на болните да се справят по-лесно с депресията както и да открият мотивация за рехабилитационните процедури, които много от тях считат за безполезни.
Играта Second Life е разработена от компанията Linden Lab и се появи през 2003 година. Тя представлява виртуален свят, в която геймърите могат да общуват, пазаруват, да участват в различни мероприятия, организирани от другите играчи.
Източник: Haskovo.NET